Skuteczne dotarcie ze swoim przekazem marketingowym do potencjalnego klienta jest bardzo trudne oraz niesamowicie kosztowne. Jeśli Twoja firma posiada już stałych klientów, to ze zdobyciem następnych będzie Ci łatwiej.
Jeśli chcesz dotrzeć do swojej grupy docelowej musisz dostosować się do kilku skutecznych metod, po to aby dojść do potencjalnego klienta, umieścić swoją ofertę lub usługę w jego głowie i nie dać się przy tym konkurencji. Aby dotrzeć do klientów lepiej niż wszyscy konkurencji, musisz ich poznać. Jeżeli posiadasz wystarczającą wiedzę na temat potencjalnych klientów to Twój przekaz staje się bardziej dostrzegalny.Chodzi o to, że treść przekazu będzie łatwiej i szybciej docierał do klienta i utwierdzi go w przekonaniu, że wiesz o czym mówisz, a Twój produkt wpasuje się w jego potrzeby. Musisz liczyć się z tym, że każda grupa klientów oczekuje czegoś innego, zwraca uwagę na inne cechy produktu lub usługi. Jeśli poznasz ich pragnienia i potrzeby to w swojej ofercie zwrócisz uwagę dokładnie na te korzyści, które wynikają z użycia Twojego produktu, jakich oczekują klienci. Możesz oferować im różne wersje Twoich produktów, dzięki temu każda z nich będzie dedykowana dla innej grupy odbiorców. Wiedza o kliencie jest bardzo ważna, ponieważ Twoja oferta jest dedykowana dla określonej grupy odbiorców. Dzięki temu, oni przykuwają do niej większą uwagę i sądzą, że produkt doskonale zaspokoi ich potrzeby, a Twoja firma zatroszczy się o nich.
Czas, miejsce oraz sposób komunikowania ma szczególne znaczenie. Kolejną metodą jest to aby skutecznie informować swoich klientów. Należy cały czas ich informować. Przekazywać im wszystkie możliwe sposoby i tak często jak się tylko da o swojej ofercie oraz produkcie. Jeśli Ty poznasz ich potrzeby, Twój przekaz nie będzie tonął w szumie reklamowym i unikniesz starcia z konkurencją. Użyj każdego możliwego kanału reklamowego. Pamiętaj, że ludzie są najczęściej wzrokowcami i nie czytają billboardów lub ogłoszeń tylko je przeglądają. Są tacy, którzy używają wyłącznie Internetu, więc reklama tradycyjna do nich nie trafi. Są też tacy, którzy są nastawieni na zakupy tylko w weekend lub po wypłacie lub tylko w określonych warunkach, na przykład kiedy są przed jakąś ważną uroczystością, mają małe dzieci, zepsute auto, pralkę, zmywarkę lub są po prostu głodni. Koszty takiej reklamy są ogromne.
Jeżeli Twoje materiały reklamowe nie są przygotowane w sposób profesjonalny (tu chodzi o przekaz komunikatu marketingowego), to możesz stracić nie tylko pieniądze, ale także czas. W XXI wieku dostępny jest szeroki zakres szkoleń jak zrobić skuteczną reklamę, ulotkę, plakat, jak napisać doskonałą ofertę, jak zareklamować się w Internecie za darmo. Konsekwencje w tym kroku są najważniejsze. Musisz pamiętać o tym, aby nie wydać wszystkich pieniędzy na reklamę w pierwszym miesiącu, ponieważ ludzie szybko o Tobie zapomną. Twoja reklama, musi być skuteczna oraz powtarzana kilkakrotnie, dlatego musisz swoją kampanię reklamową ciągnąć odpowiednio przez długi czas. Ostatnią metodą jest to, aby nigdy nie zapominać o swoich klientach. Kiedy klient już coś u Ciebie kupi nie wolno o nim zapominać. Do klasyki marketingu trafiło powiedzenie, że zdobycie nowego klienta jest pięć razy droższe niż nakłonienie do ponownych zakupów tego, który już kiedyś kupował. Czyli, rób wszystko, żeby mieć lojalnych klientów. Jeśli Twój produkt lub oferta spełniła oczekiwania to przestałą istnieć bariera wiarygodności. Po prostu nie muszą Ci już wierzyć na słowo, że produkt jest dobry i spełnia oczekiwania klientów, ponieważ z niego korzystali i już tego doświadczyli. Mało tego, będą zadowoleni i będą Cię polecać innym. A to znaczy, że będziesz posiadał jeszcze więcej klientów oraz zamówień. Zyskują te osoby, które chcą się rozwijać i coś osiągnąć oraz wyprzedzić konkurencję odbierając im klientów.